Landstede Groep

Waar staan we voor?

De wereld houdt niet op bij de landsgrens… Sterker nog: de grenzen lijken steeds meer te verdwijnen. Werken in het buitenland, contacten met andere culturen, functies met internationale contacten en natuurlijk het gemak van het gebruik van communicatiemiddelen waardoor afstand nauwelijks nog een rol speelt in het onderhouden van relaties. In de geest van de naamgever van onze school, Carolus Clusius, willen wij een wereldschool zijn. Een school die leerlingen helpt wereldwijs te worden.

Op het Carolus Clusius College leren wij onze leerlingen om zich als wereldburger verbonden te voelen met de wereld om hen heen, zodat zij een actieve rol kunnen spelen in het ontwikkelen van een maatschappij die inclusief, tolerant en veilig is.

Als school staan we midden in de wereld. Als wereldschool vinden wij het belangrijk dat jonge mensen op een respectvolle manier omgaan met de wereld om hen heen. Dat zij leren op eigen benen te staan, grenzen te verleggen, nieuwe gebieden en interesses ontdekken; extra kennis die goed bruikbaar is. Er zijn allerlei activiteiten die met de wereld om ons heen te maken hebben. Deze kunnen plaatsvinden in school, in Zwolle, in Nederland of in het buitenland.

Ook zijn we UNESCO-school en hebben we aandacht voor onze leefomgeving, de natuur en cultureel erfgoed.

Bij het vertalen van onze missie naar onze visie op leren en onderwijzen kijken wij vanuit pedagogisch oogpunt naar onze praktijk. Hierin staan drie kernwaarden centraal: samen, optimistisch en meedoen.

Identiteit

We zijn een school met een open christelijke identiteit. Dat zie je terug in de bezinningsmomenten in de klas bij gelegenheden, in de viering van christelijke feesten en in het vak godsdienst dat je in elk leerjaar krijgt. Dit artikel geeft goed weer hoe de godsdienstles ingevuld wordt.

Je hoeft geen christelijke achtergrond te hebben om je bij ons thuis te voelen. We vinden het belangrijk dat we elkaars overtuiging respecteren en dat we belangstelling hebben voor wat een ander vindt en voelt. Dat past bij ons als christelijke wereldschool.

Stel je vraag

Contact

Uw zoon/dochter ziek, beter of absent melden? Klik op Verzuim, rechtsboven op deze pagina.

Ons telefoonnummer: (088) 850 75 00 (bereikbaar op schooldagen van 07.45 - 16.30 uur).
Ons e-mailadres: info@hetccc.nl

Kamperweg 1
8019 AV Zwolle

8001 BC Zwolle

Plan hier de route naar het CCC.

Parkeermogelijkheden