Landstede Groep

'n wereldschool

Onze School

Het Carolus Clusius College is een middelbare school vlak bij de binnenstad van Zwolle. Je kunt bij ons terecht als je vmbo-tl, havo, atheneum of gymnasium gaat doen. We bieden zowel Nederlands als tweetalig onderwijs. Dat is niet zo gek, want we zijn een wereldschool. Bij ons leer je om verder te kijken dan je eigen omgeving. Samen onderzoeken we wie je bent, waar je staat en wat je kunt veranderen in de wereld. Ver weg of juist dichtbij. Dat past bij onze open christelijke identiteit.

Grenzen verleggen

Het CCC staat midden in de maatschappij en samen gaan we grenzen opzoeken en verleggen. Samen met klasgenoten doe je activiteiten die met de wereld om je heen te maken hebben. Je ontmoet mensen die anders denken dan jij, ontdekt nieuwe culturen tijdens uitwisselingsprojecten of ziet de gevolgen van armoede, oorlog of klimaatverandering. Door actief mee te denken en te doen, leer je op eigen benen te staan. En kom je erachter hoe je met respect voor je omgeving kunt blijven groeien.

Waar staan we voor?

Samen, optimistisch en meedoen. Dat zijn onze kernwaarden. Ze komen terug in onze lessen, waarin jij en je klasgenoten elke dag actief kennismaken met allerlei mensen, plekken en gebeurtenissen. Tijdens deze lessen ervaar je dat de wereld er voor iedereen anders uitziet. En krijg je de ruimte om op eigen benen te staan, nieuwe interesses te verkennen en grenzen te verleggen.

Een wereldschool

Op het CCC vind je jouw plek. Dat doe je met aandacht voor je omgeving. In onze lessen besteden we aandacht aan de Unesco-thema’s: vrede en mensenrechten, intercultureel leren, duurzame ontwikkeling en burgerschap. Zo leer je hoe je respectvol omgaat met de wereld, maar bovenal hoe je in die wereld van betekenis kunt zijn.

Deze visie past bij onze open christelijke identiteit. We bieden bezinningsmomenten, vieren religieuze feesten en praten met elkaar over verschillende geloven en culturen. Je hoeft dus geen christelijke achtergrond te hebben om je bij ons thuis te voelen. Iedereen is welkom. Dat maakt van ons een echte wereldschool.

"Be the change you wish to see in the world."

We hebben een nieuwe website!

Zie je iets dat vragen oproept? Vertel het ons:

Vragen?

We horen graag van je!

Hieronder vind je onze contactgegevens.